Barion Pixel
Sütikezelés
A weboldalunk a sütiket arra használjuk, hogy a látogatásod nálunk mindig kellemes élmény legyen. Az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes cookie használatához, vagy a beállításoknál kiválaszthatod csak az általad kívántakat. Bővebben.
Alapműködést biztosító sütik Engedélyezett
Ezek a sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezeket nem lehet letiltani.
Analitikai sütik
Ezek a sütik segítenek nekünk abban is, hogy javítsuk a felhasználói élményedet a weboldalunkon. Ezek lehetővé teszik számunkra, hogy elemezzük a látogatók viselkedését és javítsuk weboldalunk megjelenését.
Marketing sütik
Ezek a sütik lehetővé teszik számunkra, hogy az érdeklődési körödhöz igazított hirdetéseket jelenítsünk meg, és mérjük a velük való interakcióidat. A megjelenő termékek és bannerek jobban tükrözik majd a személyes preferenciáidat.

Epr bevallás egyszerűen

DRS - regisztrációval kapcsolatos információk

A MOHU dokumentumtárban találhatóak meg, melyek letölthetőek az alábbi linken: Letöltés

Az EPR és a DRS rendszer esetében is többlépcsős regisztrációt kell elvégezni az érintetteknek. Egyfelől az Országos Hulladékgazdálkodási Hatóság online felületén kell kérni a nyilvántartásba vételt az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer (OKIR) felületén. Másfelől, a nyilvántartásba vételt kezdeményezni kell a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. elektronikus felületének Partner Portálján, mely folyamat ezen belül is több lépcsőből áll. A partnerfiók létrehozását követően kell bejelentkezni a különböző rendszerekbe, mint DRS, EPR stb. A későbbiekben ezen a felületen intézheti a DRS forgalomba hozatali jelentések benyújtását is.

- Ha új partner regisztrál: A MOHU Partner Portálon regisztráljon a cég képviselője. Ezt követően adja hozzá a vállalkozását is, majd válassza ki a kívánt szerepkört. Ezután láthatja a termékregisztrálásra alkalmas felületet.
- Korábban már regisztrált a partner: Új regisztrációt nem kell tenni, de bizonyos beállításokon módosítani kell. A termékek adatainak feltöltése következik, mely kétféle módja választható: tömegesen vagy manuálisan. A feltöltések után szükséges elvégezni a GTIN-kódok regisztrációját. Ezután auditáltatni kell a termékeket, hogy forgalomba hozhatóvá minősítsék azokat.

A nyilvántartásba vétel a termék forgalomba hozhatóságának alapfeltétele. Ha a MOHU elutasítja a regisztrációt, vagy ha a gyártó, a regisztrációs kötelezettségét figyelmen kívül hagyja, a termék nem lesz forgalmazható. 2024. július 1-től már csak a MOHU által elfogadott regisztráció alapján csomagolt termékek kerülhetnek forgalomba.

Az italcsomagolást előállítók az érintettek, felsorolva:
- A borászatok
- Az alkohol előállítók
- A pálinkafőzők (kereskedelmi szeszfőzdék)
- Az üdítőital gyártók
- A szörp előállítók
- Az italterméket importálók
- A sörgyártók (kisüzemi sörfőzdék)
- A szikvíz készítők

Ebben az esetben a forgalmazó minősül a gyártónak, az első forgalomba hozónak kell a nyilvántartást vezetnie. A gyártónak jogában áll a készletre vett körforgásos termékről nyilvántartást vezetni a forgalomba hozott körforgásos termék helyett, a körforgásos termék készletre vétele csak ekkor minősül forgalomba hozatalnak. Amennyiben a külföldről behozott termék DRS regisztráció köteles, bízzuk a felmatricázást a külföldi gyártóra. A másik megoldás a termék újracímkézése.

Fontos: A felülcímkézés a címkének minden terméken azonosnak kell lennie, és ugyanott kell elhelyezkednie, hogy a DRS automata felismerje!

Igen. Minden italcsomagolás legyen ellátva GTIN és EAN vonalkóddal, a termékregisztráció, és a forgalomba hozatal ezek nélkül nem lehetséges.

A visszaváltó automatának tudnia kell egy adott termékről, hogy visszaváltási díjas-e vagy sem. Ezt úgy tudja a legkönnyebben eldönteni, hogyha az adott termék nem visszaváltási díjas változatától meg tudja különböztetni. Ehhez van szükség külön vonalkódra. Tehát figyelni kell rá, hogy olyan vonalkódot kapjon egy termék, amit azelőtt még nem használtak fel forgalomba hozatalnál. A kötelezően visszaváltási díjas termékeknél, a forgalomba hozatal és a forgalmazás során a visszaváltási díjat fel kell számítani.

Ha a gyártó még nem használt vonalkódot, a GS1 Magyarország Zrt.-nél tudja igényelni. Ha a gyártó dolgozott már vonalkóddal, akkor a saját tartományából kell generálnia egy újat a termékére.

Hogy minden visszaváltani kívánt palack az automatákhoz beállított toleranciahatárokon belül tudjon maradni, küldjön be olyan palackot a MOHU Zrt. részére, melynek tömege a névleges tömeghez a lehető legközelebb esik – hiszen a visszaváltó automaták meghatározása az audit során meghatározott adatokhoz és tömeghez viszonyítva történik.

Nem.
1. Elég a címketervet beküldeni. Nem kell beküldeni a csomagolást, ha ugyanazt a csomagolást már egyszer felvezették a rendszerbe, vagy a korábbi években volt már forgalomban valamilyen verziója az adott terméknek.
2. Címketervet és csomagolást is be kell küldeni: Ha a gyártónak még nem volt regisztrálva ugyanilyen palackba töltött terméke, a végleges csomagolást is be kell küldeni a MOHU-nak. A palackot is auditra kell küldeni.

A mintacsomagolásból nyolc darabot kell beküldeni, négy helyre, hogy az auditot le tudják folytatni. A lista megtalálható a MOHU honlapján közzétett, DRS Termékregisztráció tájékoztatóban.

Igen. A csomagolást be kell küldeni auditálás céljából a MOHU részére, hogy saját jogkörében határozzon a termék forgalomba hozhatóságáról.

Ilyenkor az új csomagolóanyagba bújtatott terméket újra regisztrációra kell küldeni. Kisebb, plusz-mínusz 5% változás esetében, a változást nem kell a MOHU felé jelezni, de amikor már új vonalkódra van szükség, a változtatást jelenteni kötelező.

Mindegyiket új verzióval kell regisztrálni.

Kizárólag a regisztrációt követően, új GTIN kóddal és visszaváltási jelöléssel lehet majd forgalomba hozni ezeket, hiszen 2024. július elsejéig nem kerültek forgalomba. A termékek forgalomba hozatalára akár a termékek újra címkézésével is sor kerülhet.

Új vonalkódot tartós módon, a terméken jól láthatóan és jól olvashatóan helyen kell elhelyezni, úgy, hogy a terméken a régi vonalkód nem látszódhat. Ha az eredeti címkét nem lehet az előírásoknak megfelelően módosítani, akkor akár öntapadós címkével is felül lehet ragasztani, ha az teljesen lefedi a régi vonalkódot. Tilos olyan vonalkóddal regisztrálni, ami már forgalomban lévő terméken fel volt tüntetve. Fontos továbbá, hogy a visszaváltási logót is fel kell tünteni.

Ha a csomagolások együttesen megfelelnek az alábbi feltételeknek, akkor rájuk a kötelezően visszaváltási díjas termékekre vonatkozó szabályok nem alkalmazandók, a 450/2023 (X.4.) kormányrendelet 6.§ (6) bekezdése szerint.
- Az üres, vagy kiürült palack regisztrációs célú beszerzése sikertelen volt
- A palack a benne lévő italterméktől az állag sérelme nélkül nem választható el
- A végső fogyasztói csomagolással ellátott italtermék bekerülési értéke
– a számvitelről szóló törvény szerint
- eléri, vagy meghaladja az e rendelet szerinti kötelezően visszaváltási díjas, nem újrahasználható termék után fizetendő visszaváltási díj ötszázszorosát.

A már regisztrált termékhez kell csatlakoznia. Ehhez ki kell tölteni a regisztráció során a „kapcsolat a termékhez” részt, és meg kell adnia az adott év forgalmát jelző darabszámot.

Ha a termékek azonos csomagolásúak, az első regisztrációkor nyolc darab mintacsomagolást kell beküldeni auditálásra, a többi termék regisztrációjánál már nem kell mintadarabot beküldeni, elég lesz a címketervet.

A palack záróelemének kicserélése után a termék súlya és magassága változik, és ez az érték 10%-os eltérést okoz a korábbi regisztrált adathoz képest, akkor új verzióként kell rögzíteni a rendszerben.

Az italtermékek másodlagos csomagolása, úgynevezett szállítási csomagolása nem esik a DRS hatálya alá, ezért azok után továbbra is elegendő az EPR díjat fizetni.

A regisztráció folyamatos, nincs rá vonatkozó határidő. Azonban érdemes figyelembe venni, hogy az audit kezdetétől számítva 45 nap az ügyintézés ideje, és 2024. július elseje után csak azok a kötelezően visszaváltási díjas termékek hozhatóak forgalomba, melyeknél a regisztráció lezárult és a terméket forgalomba hozhatónak minősítették.

DRS bevallás

Felmérést kérek

EPR, termékdíj bevallás

Felmérést kérek

Hulladékbevallás

Felmérést kérek

DRS Tanulmány letöltése

INGYENES DRS letölthető tudástár

A legfontosabb DRS információk egybegyűjtve! Áttekintés a szabályozásról, a kötelezettségekről és a bevallásról.

EPR Információk, aktuálitások elsőkézből

Információk, aktuálitások elsőkézből

Kérje ingyenes hírlevelünk, és értesüljön elsőként az aktualitásokról!

Az információ pénzt jelent Önnek, ne hagyja elvesszi! Legyen naprakész, spóroljon időt és energiát!

Feliratkozom
Ügyfélszolgálat

Üdvözlöm, miben segíthetek?

Úgy látom, még nem jelentkezett be rendszerünkbe, ezért csak regisztrációval és bejelentkezéssel kapcsolatos információkkal tudok szolgálni. A teljes tudásommal csak bejelentkezés után tudom segíteni Önt!